.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زایمان دشوار در برف

به دنبال تلاش طولاني مدت 8 اکيپ امدادي در برف و کولاک شديد منطقه بويين زهراي استان قزوين، زن باردار و نوزاد او از مرگ نجات يافتند.

به گزارش شبه خبري ملت ،در پي اعلام گزارشي مبني بر شروع درد زايمان مادر بارداري از سوي بهورز خانه بهداشت روستاي آدار به شبکه بهداشت و درمان بويين‌زهرا تيم کاملي متشکل از اكيپ چهار نفره امدادي شامل يک پزشک و سه ماما از مراکز بهداشتي درماني آبگرم و حصار وليعصر (عج)، به همراه دو آمبولانس و 4 اکيپ از پرسنل راهداري و بخشداري آوج و آب‌گرم، علي‌رغم بارش برف و كولاك شديد به محل اعزام اما در مسير، گرفتار کولاک شديد و نقص فني خودرو امدادي شدند.
بر اساس اين گزارش، پس از توقف خودروهاي امدادي، بالگرد اعزامي به روستاي ياد شده نيز به دليل شرايط جوي امكان فرود نيافت.
بدين ترتيب، سرانجام گروه‌هاي امدادي از طريق انجام راهنماي تلفني در تلاشي طولاني، اقدامات درماني لازم را براي مادر و نوزاد وي انجام و وي را از مرگ نجات دادند.
هم اكنون حال عمومي مادر و نوزاد دخترش كه «زينب» نامگذاري شده است، مطلوب توصيف مي‌شود.

به گفته دکتر سعيد سخنور، مسؤول شبکه بهداشت و درمان بويين‌زهرا، تا رسيدن تيمهاي امدادي، شبکه بهداشت و درمان بويين زهرا براي نجات جان مادر باردار و فرزندش، چاره‌اي جز راهنمايي تلفني جهت كمك به انجام زايمان زن باردار توسط خانواده وي نيافت تا اين كه سرانجام نوزاد در ساعت 4 صبح روز يکشنبه گذشته به دنيا آمد.
سخنور افزود: بعد از زايمان جفت در بدن مادر باقي مانده بود که در اين زمينه با يک متخصص زنان و زايمان تماس گرفته و مشورت هاي لازم داده شد.
وي يادآور شد: تمام زنان باردار که تاريخ وضع حمل آنها نزديک است به خانه بهداشت منطقه انتقال داده مي‌شوند تا تحت مراقبت باشند. اين مادر تاريخ زايمانش 13 بهمن بوده اما زايمان زودرس داشت و تحت هيچ شرايطي امکان انتقال وي به خانه بهداشت روستا نبود.
به گفته مسؤول شبکه بهداشت و درمان بويين زهرا، تيم امدادي نيز پس از گذشت نزديك به دو شبانه‌روز، ساعت 5 صبح روز دوشنبه موفق شد بر سر بالين مادر و نوزادش حاضر شود.

سخنور گفت: براي امدادرساني به اين مادر و نوزاد بيش از120 تماس تلفني در طي دو روز با اين خانواده برقرار شد.
.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.